Нині екологічна криза все більше
нівечить природу нашої країни. Людству найближчим часом загрожує небезпека,
якщо воно не змінить стиль свого існування й діяльності, не визначить своїх
життєвих цінностей. Оскільки наше життя не можна відокремити від навколишнього
середовища, в якому живемо, то вся освіта має нести екологічну ідею. Людству
потрібні нова філософія життя, висока екологічна культура та свідомість.
Ці завдання певною мірою може
виконувати навчальний курс «Я і Україна. Довкілля» (авт. К. Гуж, В. Ільченко),
укладений відповідно до вимог Держстандарту та Типових навчальних планів
початкової загальної освіти (галузь «Людина і світ»). Він допомагає учням не
тільки пізнавати навколишній світ, установлювати картину взаємозв'язків у
природі, зрозуміти загальні закономірності в довкіллі, а й оцінити роль і місце
людини у природі.
Ураховуючи завдання та мету
курсу, я намагаюсь пробудити в учнів занепокоєність станом природи, їхнього
безпосереднього оточення і планети в цілому, а також ініціюю екологічне
мислення та поведінку в повсякденному житті. Кожний учень має усвідомити
важливість своєї ролі в тому, щоб зробити світ кращим і здоровішим. Кожний
повинен переконатись, що він відповідальний не тільки за себе, а й за всю
планету. Адже наше життя залежить від стану та здоров'я довкілля.
На уроках вищезгаданого
навчального предмета я прагну створити комфортні умови для природовідповідного,
особистісного розвитку школяра, задоволення його потреб у пізнанні свого
довкілля та задоволення природних потягів дітей до дослідництва й висновків,
конструювання та художнього самовираження. Для цього застосовую різні форми та
методи навчання. Зокрема проводжу уроки-міркування, урок-казку, подорож,
використовуючи ребуси, кросворди, казки, ігрові ситуації, що сприяють
активізації учнів та їх пізнавальної активності. До проведення уроку залучаю й
учнів (метод «Навчаючи - учусь»). Заздалегідь підготовлені діти в цікавій формі
повідомляють про певні спостереження, об'єкти чи явища природи. Люблять
вихованці бути дослідниками, відкривачами, кореспондентами, акторами, працювати
у групах.
Така методика роботи дає
можливість не тільки забезпечити учнів системою знань про природу, розвивати
критичне мислення, мовлення, упевненість у собі, а й формувати екологічно та
інтелектуально розвинену, віддану своїй Батьківщині людину, здатну відповідати
за збереження себе та свого природного й суспільного довкілля.
Комментариев нет:
Отправить комментарий