четверг, 13 июня 2013 г.

Особливості екологічного виховання в початковій школі

Екологічне виховання - складова частина морального виховання. Тому під екологічним вихованням розуміється єдність екологічної свідомості та поведінки, гармонійного з природою. На формування екологічної свідомості впливають екологічні знання і переконання. Екологічні уявлення формуються у молодших школярів в першу чергу на уроках природознавства Знання, приведені до переконання, формують екологічну свідомість.
Екологічне поведінка складається з окремих вчинків (сукупність станів, конкретних дій, умінь і навичок) і відношення людини до вчинків, на які впливають цілі і мотиви особистості (мотиви у своєму розвитку проходять такі етапи: виникнення, насишеніе змістом, задоволення).
По суті екологічного виховання є дві сторони: перша - екологічну свідомість, друга - екологічне поведінку, в цій роботі розглянуто тільки формування екологічної свідомості. А екологічне поведінка формується з роками і не стільки на урок, скільки у позакласної та позашкільної діяльності.
Таким чином, визначаючи сутність екологічного виховання, виділяють, по-перше: особливості цього процесу:
1) ступінчастий характер:
а) формування екологічних уявлень;
б) розвиток екологічної свідомості та почуттів;
в) формування переконань в необхідності екологічної діяльності;
г) вироблення навичок і звичок поведінки в природі;
д) подолання в характері учнів споживчого
ставлення до природи;
2) тривалість;
3) складність;
4) стрибкоподібність;
5) активність;
по-друге: величезне значення психологічного аспекту, який включає в себе:
1) розвиток екологічної свідомості;
2) формування відповідних (природосообразно) потребнстей, мотивів і установок особистості;
3) вироблення моральних, естетичних почуттів, навичок і
звичок;
4) виховання стійкої волі;
5) формування значущих цілей екологічної діяльності.
Тому формування екологічної свідомості і поведінки
в єдності необхідно починати з молодшого шкільного віку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий